Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miejski w Miasteczku Śląskim

Kolorowy pasek

REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH W GMINIE MIASTECZKO ŚLĄSKIE

 

Przedsiębiorca, który zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Wpisu do rejestru dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy. 

Uwaga: Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadają zezwolenie Burmistrza Miasta Miasteczko Śląskie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w terminie do dnia 31 grudnia 2012 r.



Wymagane dokumenty

  • wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej

  • oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych do wykonywania działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miasteczko Śląskie

  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej


Opłata skarbowa

  • 50 zł – opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
    Przedsiębiorcy, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, są zwolnieniu z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej.

  • 25 zł – opłata skarbowa za zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem (tj. 50 % stawki określonej od wpisu).

  • 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).

  • 5 zł – opłata skarbowa za poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii dokonane przez organ administracji samorządowej, od każdej pełnej lub zaczętej strony.


    Opłatę skarbową należy uiścić gotówką w Kasie Urzędu Miejskiego lub na konto Urzędu Miejskiego zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. 2015 r., poz. 783 z późn. zm.).

Gdzie należy złożyć dokumenty

  • Wniosek należy złożyć w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w (42-610) Miasteczku Śląskim, ul. Rynek 8

    Godziny pracy Urzędu: pn. 7.30 – 16.30, wt. - czw. 7.30. - 15.30, pt.: 7.30 – 14.30

Gdzie należy się zgłosić po odbiór dokumentów

  • Referat Gospodarki Miejskiej, ul. Rynek 8, pok. 20, tel. 32 3938028, 32 3938020

Kto może odebrać dokumenty

  • wnioskodawca

Przewidywany termin załatwienia sprawy

  • w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku o wpis z kompletem wymaganych dokumentów; wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze; Burmistrz Miasta Miasteczko Śląskie dokonując wpisu do rejestru nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy, wydając stosowne zaświadczenie.

Tryb odwoławczy:

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji odmawiającej dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.



Dodatkowe informacje

  • Podstawa prawna:

  • Art. 9b-9d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz 250),

  • Art. 64-67 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 584 z późn. zm.)

Załączniki

wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej (12.6kB) Zapisz dokument  
Oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomościi (30.2kB) Zapisz dokument  
REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W GMINIE MIASTECZKO ŚLĄSKIE (1.1MB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Aldona Wosz
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Aldona Wosz
Data wprowadzenia:2014-11-05 08:05:59
Opublikował:Aldona Wosz
Data publikacji:2014-11-05 08:16:14
Ostatnia zmiana:2017-06-05 10:01:05
Ilość wyświetleń:930

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij